לפניכם מבחן המורכב משלושה חלקים: 

חלק א' - 60 נק' - כולל 15 שאלות רב-ברירה ושאלות פתוחות, ציון כל שאלה 4 נק'.

חלק ב' - 23 נק' - כולל 2 שאלות (בכל שאלה מספר סעיפים) בנושא מיומנויות חקר.

חלק ג' - 18 נק' - כולל מספר שאלות בעקבות קטע קריאה מידעי (אוריינות מדעית).


שימו לב!
  •  בשאלות רב ברירה כאשר הנכם מתבקשים לבחור תשובה אחת בלבד, סמנו את התשובה הנכונה ביותר. 
  • בשאלות רב ברירה ישנן שאלות בהן אתם מתבקשים לסמן יותר מתשובה אחת (לדוגמא שאלה 8).
  • בצמוד לכל שאלה יופיע סמל כחול (WMA). הסמל הינו קובץ שמע של השאלות ומיועד לתלמידים אשר זכאים להקראה. רק תלמידים אלה רשאים לפתוח את הקבצים לצורך שמיעת השאלות. לצורך שמיעת הקבצים יש להשתמש באוזניות בלבד. 
  • לפני שאתם מגישים בידקו פעם נוספת והיו בטוחים שעשיתם את המיטב שביכולתכם.

בהצלחה
צוות מדעים :)
1

כאשר חומר הנמצא בכלי סגור עובר ממצב צבירה אחד למצב צבירה אחר עקב חימומו, אין שינוי ב: שאלה 10.wma

   
מהירות הממוצעת של החלקיקים
סוגי התנועה של החלקיקים
כוחות המשיכה שבין החלקיקים
מסה של החלקיקים
2
דניאל חימם סיר מים על הכיריים. הוא מדד את טמפרטורת המים וכשהחלו המים לרתוח מד הטמפרטורה הראה 1000. דניאל הגביר את עצמת הלהבה, והמים המשיכו לרתוח במשך חמש דקות נוספות. לאחר 4 דקות  מדד דניאל את טמפרטורת המים שנית.
האם מד הטמפרטורה בקריאה השנייה הראה טמפרטורה גבוהה יותר, נמוכה יותר או שווה ל C1000 , נמקו שאלה 13.wma
3
המשפטים שלפניכם עוסקים בשינוי מצב הצבירה של המים. השלימו אותם. היעזרו במושגים: התכה, הקפאה, התאדות (אידוי), התעבות (עיבוי). אפשר להשתמש באותו מושג פעמיים. שאלה 15.wma

א.      קוביית קרח שהונחה על שולחן ביום קיץ חם עוברת תהליך

ב.      טיפות מים המופיעות על בקבוק שהונח על השולחן לאחר שהוצא מהמקרר הן תוצאה של

ג.       הכנת קרחון (ארטיק קרח) בבית חרושת נעשית בתהליך של

ד.      "היעלמות" שלוליות מי הגשם ביום חם היא תוצאה של תהליך